آموزش

چطور با استفاده از آباژور فضای منزل را زیباتر کنیم؟

یک دکوراتور ماهر برای چیدمان آباژور در پذیرایی از ترفندهای خاصی استفاده می کند، زیرا به خوبی می داند که آباژور علاوه بر اینکه خود یک اکسسوری تزئینی زیباست، با نورپردازی و ایجاد سایه های خاص، تأثیر زیادی هم بر جلوه گری و نمایش زیباتر سایر عناصر موجود در اطراف خود می گذارد. در این مطلب با شیک و تک همراه باشید، تا شما را با انواع فوت و فن های چیدمان آباژور در پذیرایی آشنا کنیم.

میزان تأثیر آباژور در دکوراسیون داخلی
فضا ها برای زیبا تر شدن نیازمند نور هستند، اما نور های مختلف تأثیرات متفاوتی می گذارند. نورهای عمودی فضا را روشن می کنند و نور پردازی های ملایم همراه با سایه، باعث رمانتیک شدن فضا و ایجاد یک حس لطیف در محیط می شوند، به همین خاطر تأثیر گذارتر از نور های عمودی هستند و از آنجایی که آباژور یک متریال بسیار قدرتمند در ایجاد انواع نور پردازی های فرعیِ کوچک و گسترده، روشن و تیره است، نقش بسیار مهمی در برجسته سازی و ایجاد تأکید در یک منطقه را بازی می کند.

روش های چیدمان آباژور در پذیرایی
در صورتی که به دنبال الگوهای جسورانه در دکوراسیون منزل هستید، یکی از فضاهای خالی و مناسب منزلتان را برای قرار دادن دو مبل یک نفره که نمای متفاوتی با سایر مبل هایتان دارد، انتخاب کرده و مبل ها را به حالت متمایل به یکدیگر بچنید. سپس فضای بین این دو مبل را با نوع مناسبی از آباژور های رومیزی، پایه دار و یا ایستاده پوشش دهید. مطمئن باشید ایجاد چنین دکور متفاوتی در خانه نگاه های تحسین برانگیز بسیاری را جلب خواهد کرد.

کنسول ها را فراموش نکنید، آنها خلق شده اند تا نمایش های زیبایی را در دکوراسیون ها اجرا کنند. برای اجرای چنین نقش هایی کافیست تا آن ها را با المان های شیک و مناسبی همچون یک آباژور تزئینی خارق العاده زینت دهیم. این آباژور می تواند یک آباژور رومیزی زیبا باشد که بر روی صفحه کنسول می نشیند، یا اینکه یک آباژور ایستاده باشد که با قرار گرفتن در جایگاهی مناسب نور پردازی زیبایی را بر روی کنسول و متریال های تزئینی روی آن انجام می دهد.

منبع: سایت شیک و تک

1 فکر در مورد “ چطور با استفاده از آباژور فضای منزل را زیباتر کنیم؟

  1. ناصر گفت:

    سلام وقت بخیر
    خیلی مطالبتون مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *